150 LAT KULTOWOŚCI, CZYLI KRÓTKA HISTORIA KETCHUPU
Marka Heinz, znana na całym świecie głównie jako producent Ketchupu Heinz, świętuje 150. rocznicę powstania.
Heinz jest znany i lubiany na całym świecie, ale mało kto wie jaka historia kryje się za powstaniem marki. Jej założyciel, Henry John Heinz i jego chęć “robienia zwyczajnych rzeczy nadzwyczajnie dobrze” przyczyniły się do zrewolucjonizowania przemysłu spożywczego na świecie oraz sprawiły, że markę Heinz pokochały miliony – od perfekcyjnych pań domu, przez hipsterów i harleyowców, po szefów kuchni.
Henry Heinz urodził się w Pittsburgu jako dziecko niemieckich imigrantów. Już w wieku 8 lat sprzedawał domowej roboty przetwory, a w 1869 r. – mając zaledwie 25 lat – założył firmę, której produkty na całym świecie słyną z jakości i doskonałości (co ciekawe, pierwszym z nich nie był ketchup, lecz tarty chrzan z rodzinnego ogródka). Nigdy nie interesowało go podążanie wytyczonymi ścieżkami, na własną rękę wprowadzał innowacyjne rozwiązania, które nadały ton późniejszym wieloletnim działaniom firmy. Znakiem firmowym ketchupu Heinz od zawsze były szklane, przezroczyste butelki, które, w przeciwieństwie do brązowych bezkształtnych toreb konkurencji, od razu pokazywały co mają w środku najlepszego. Henry Heinz poświęcił lata na wnikliwe badania, dotyczące zarówno pomidorów i ich nasion, jak i produktu końcowego, całkowicie pozbawionego konserwantów.
Heinz wszechobecny
Jego starania sprawiły, że jeszcze zanim zmarł w 1919 roku, marka Heinz była wszechobecna w kuchniach na całym świecie – a nawet w kosmosie! Ketchup Heinz został zatwierdzony przez instytut NASA, dzięki czemu nawet astronauci na stacji kosmicznej mogą delektować się jego smakiem. Z biegiem lat charakterystyczny design butelki, ale i sam ketchup, stał się równie kultowy, co Coca-Cola czy Chanel No. 5, a jego smak pokochali wszyscy – także największe gwiazdy. Ed Sheeran, jedna z najbardziej z popularnych światowych gwiazd popu, jest tak wielkim fanem Heinza, że wytatuował sobie na ramieniu słynną etykietę „Heinz 57” i mówi się, że nie wyjeżdża w trasę bez butelki ulubionego sosu!
Przede wszystkim innowacje
Na przestrzeni lat marka nieprzerwanie wdraża nowe technologie produkcji i proponuje nieoczywiste rozwiązania, które podbijają serca milionów. To właśnie Heinz zaprojektował pierwszą na świecie samopodgrzewającą się puszkę zupy, która podczas II Wojny Światowej była nie tylko namiastką smaku dzieciństwa dla żołnierzy, ale też dostarczała im składników odżywczych, potrzebnych do zachowania dobrej kondycji, niezależnie od warunków. A co z mozolnym wygrzebywaniem ketchupu z butelki? Na to projektanci marki również znaleźli rozwiązanie, wprowadzając na rynek butelki stawiane wieczkiem do dołu, aby wyciśnięcie ulubionego sosu stało się łatwiejsze.
Ponad 650 milionów butelek ketchupu Heinz jest sprzedawanych każdego roku na całym świecie, od przydrożnych barów do pięciogwiazdkowych hoteli i restauracji. Prawdopodobnie Henry John Heinz nie spodziewał się, że 150 lat po założeniu jego firma będzie jedną z największych światowych marek, sprzedającą ponad 5700 różnych produktów w 200 krajach. Jednak z całą pewnością można powiedzieć, że byłby dumny z tego, w jakim kierunku rozwija się firma, w której najwyższa jakość i innowacyjność pozostały nadrzędnymi wartościami.
Nadesłał:
MonikaMSL
|