FANI LAY’S + XAWERY ŻUŁAWSKI = NIEPOWTARZALNY SPOT MARKI


FANI LAY’S + XAWERY ŻUŁAWSKI = NIEPOWTARZALNY SPOT MARKI
2014-04-23
Premiera unikalnego spotu Lay’s. Po raz pierwszy marka skorzystała z idei crowdsourcingu* przy tworzeniu spotu reklamowego, zapraszając swoich fanów do pokazania, jak smakują codzienne przyjemności z Lay’s.

Warszawa, 23 kwietnia 2014 r. W dniu dzisiejszym o godzinie 11.00 na stronie www.lays.pl odbędzie się premiera wyjątkowego spotu marki Lay’s, który zmontował Xawery Żuławski, znany polski reżyser i scenarzysta. Jest to niepowtarzalny spot, gdyż do jego powstania przyczyniło się 135 reżyserów – fanów Lay’s, którzy zdecydowali się wziąć udział w organizowanym przez markę konkursie „Codzienne przyjemności smakują lepiej z Lay’s”.

Przeczytaj również:

„Lay’s od dawna nawiązuje dialog z konsumentami – jest to element naszej komunikacji. Do tej pory prosiliśmy ich o współtworzenie smaków chipsów, organizując takie akcje, jak »Wymyśl swój smak« czy »Zostań jurorem«. Tym razem poszliśmy o krok dalej – chcieliśmy zrozumieć, jak konsumenci odczytują ideę »Lepiej z Lay’s«. Poprosiliśmy więc ich, aby pokazali nam, co oznacza dla nich hasło »Codzienne przyjemności smakują lepiej z Lay’s« poprzez stworzenie 30-sekundowych filmów” – powiedziała Anna Bielecka-Bochenko, Senior Brand Manager Lay’s. „Efekt akcji przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania, nie tylko pod kątem ilości nadesłanych filmów, ale przede wszystkim ich wysokiej jakości. Chcielibyśmy gorąco podziękować naszym konsumentom za zaangażowanie i zaufanie, jakim obdarzają markę Lay’s i zaprosić do obejrzenia naszego wspólnego dzieła – jest naprawdę wyjątkowe!” – dodała Anna Bielecka-Bochenko.

Xawery Żuławski po obejrzeniu nadesłanych spotów powiedział: „Filmów przyszło bardzo wiele, co bardzo mnie zaskoczyło. Zobaczyliśmy zarówno filmy absolutnie amatorskie, jak i bardzo profesjonalne. Przyznam, że większość spotów była intrygująca, to znaczy, że niektóre wyróżniały się odwagą, a inne na przykład estetyką. Wybierając najlepszy spot, oceniałem przede wszystkim pomysł oraz czy film mnie ujął. Udział w projekcie Lay’s był dla mnie ciekawym doświadczeniem”.

W grudniu 2013 roku marka Lay’s wraz z firmą MillionYou, największą w Polsce platformą crowdsourcingową łączącą talenty kreatywnych społeczności z wiodącymi markami, zaprosiły konsumentów do udziału w niecodziennym konkursie polegającym na stworzeniu filmów pokazujących, że „Codzienne przyjemności smakują lepiej z Lay’s”. Z wybranych filmów nadesłanych przez fanów marki reżyser Xawery Żuławski zmontował spot, który został udostępniony na stronie www.lays.pl, profilu Lay’s na Facebook www.facebook.com/Layspl oraz kanale marki na YouTube www.youtube.com/laysnews.

„Projekt Lay’s kręcił się wokół wielu różnorodnych emocji, dlatego tworząc spot chciałem opowiedzieć historię, która nie tylko trafi do grupy docelowej marki, ale jednocześnie będzie pełna życia, szaleństwa i uczuć, którymi podzielili się z nami fani Lay’s w swoich filmach” – dodał Xawery Żuławski.

W ramach konkursu, który trwał od 17 grudnia 2013 roku do 19 stycznia 2014 roku, nadesłano 156 filmów, które można obejrzeć na stronie www.millionyou.com/lays. Spośród nich jury, skład którego weszli Xawery Żuławski oraz przedstawiciele Lay’s i MillionYou, wybrali najlepszy film oraz aż 11 wyróżnili nagrodami. Dodatkowo także konsumenci wybrali trzy, według nich najciekawsze filmy, które zostały uhonorowane nagrodami publiczności.

* Słowo crowdsourcing to neologizm powstały z połączenia angielskich wyrazów „crowd” (tłum) i „outsourcing” (korzystanie z zasobów zewnętrznych). Proces ten wywodzi się z sektora otwartej innowacji i opisuje outsourcing zadań i procesów twórczych do użytkowników Internetu. Na całym świecie crowdsourcing znalazł już zastosowanie m.in. przy budowie miast, tworzeniu prawa i posuwaniu do przodu zaawansowanych badań medycznych.


O firmie PepsiCo

PepsiCo jest światowym liderem w produkcji artykułów spożywczych i napojów ze średniorocznym przychodem netto sięgającym nawet 65 mld dolarów. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada 22 różne linie produktów, z których każdy generuje w ciągu roku sprzedaż detaliczną na poziomie ponad miliarda dolarów. Nasze główne przedsiębiorstwa – Quaker, Tropicana, Gatorade, Frito-Lay oraz Pepsi-Cola – wytwarzają również setki innych pożywnych, smacznych artykułów żywnościowych i napojów, które są uwielbiane przez konsumentów na całym świecie. Wszystkich pracowników PepsiCo łączy wyjątkowe zaangażowanie w sprawy zrównoważonego rozwoju. Realizując hasło „Performance with Purpose”, staramy się oferować szeroki wybór wysokiej jakości produktów, ograniczając przy tym wpływ na środowisko naturalne, redukując zużycie wody, energii oraz ilość opakowań, a także zapewniając znakomite warunki pracy naszym współpracownikom, szanując, wspierając i inwestując w rozwój społeczności lokalnych, gdzie działamy.

Więcej informacji nt. PepsiCo jest dostępnych na globalnej stronie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.

Kontakt dla mediów:

     Urszula Matej-Bil, Marta Miller

     Questia sp. z o.o. sp.k.

     Communications Management Consultants

     tel.: +48 535 222 013, + 48 535 222 015

e-mail:umatej@questiapr.pl, mmiller@questiapr.pl



Nadesłał:

Questia Sp. z o.o. Communications Management Consultants
http://www.questiapr.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl