JANUSZ KANIEWSKI: DESIGN


2013-10-09
Janusz Kaniewski, jeden z najważniejszych polskich projektantów, wydaje wyjątkowy album „Design”. W książce prezentuje historię najciekawszych realizacji, tajniki warsztatu pracy designera, kreśli wizję przyszłości designu. Premiera wydawnictwa odbędzie się 18 października br. na ul. Mysiej 3.

Dodatkową atrakcją dla fanów designu jest wystawa prac Janusza Kaniewskiego: „Design: Illustration”, prezentująca proces powstawania poszczególnych projektów. Odbędzie się ona w dniach 19-20 października pod tym samym adresem. Wystawa ma charakter otwarty, wstęp wolny.

Przeczytaj również:

Codziennie używamy setek przedmiotów, mijamy tysiące samochodów, patrzymy na przestrzeń urządzoną wokół nas. To wszystko zostało kiedyś przez kogoś zaprojektowane. Jak wyglądał proces tworzenia?

Janusz Kaniewski prowadzi jedną z najbardziej rozpoznawalnych pracowni projektowych w Polsce, Janusz Kaniewski Design. Projektuje przedmioty codziennego użytku, samochody, stacje benzynowe, urządzenia. Od lat pracuje dla tak prestiżowych klientów zagranicznych jak  Ferrari i Pininfarina. Wykłada, doradza samorządom miast, jest pierwszym i jedynym nie-architektem członkiem SARP.

18 października na ul. Mysiej 3 w Warszawie odbędzie się premiera albumu Janusza Kaniewskiego „Design” wydawnictwa Bosz, przybliżającego fascynujący warsztat projektanta, ewolucję stylu, historię najważniejszych realizacji. W swojej opowieści autor kreśli również wizję przyszłości designu. Książka zawiera wiele niezwykle ciekawych anegdot odsłaniających kulisy branży. Jak bardzo świat ten jest owiany tajemnicą i ukryty przed ciekawskimi świadczy fakt, że uzyskanie zezwoleń na publikację wszystkich ilustracji, szkiców czy zdjęć zajęło więcej miesięcy niż samo pisanie.

Premierze książki towarzyszy wystawa „Design: Illustration” – zbiór prac oddających proces powstawania poszczególnych projektów. Na wystawie będzie można m.in. prześledzić wielomiesięczną historię tworzenia szklanki do piwa typu lager zaprojektowanej przez Kaniewskiego dla marki Żywiec. Setki szkiców, dziesiątki koncepcji odrzuconych, aby osiągnąć zamierzony efekt. Ostatecznie powstało szkło nie tylko piękne, ale wysoce funkcjonalne, doskonale podkreślające walory smakowe i zapachowe piwa.

„Dobry design powinien służyć producentowi i konsumentowi, być ładny, ale przede wszystkim pożyteczny i ponadczasowy. Każdy projekt ma swoje cele, na końcu jest ten najważniejszy – dawanie przyjemności” – mówi Janusz Kaniewski.

Od szklanki dopełniającej smak piwa po sieć stacji benzynowych na Ukrainie, którą może kiedyś przyjdzie Wam odwiedzić – przedmioty też mają swoją barwną opowieść. O tym jest ta książka i wystawa.

 

Wernisaż odbędzie się 18 października br. w sali wystawowej na ul. Mysiej 3 w Warszawie (3 piętro). Prace Janusza Kaniewskiego będzie można obejrzeć w dniach 19-20 października w godzinach 10:00-20:00 pod tym samym adresem. Wstęp wolny. Wyłącznym sponsorem wydarzenia jest Żywiec.



Nadesłał:

joannat

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl