Piękno czy klient, czyli zarządzanie designem
W jaki sposób powinno się zarządzać designem? Czy podczas projektowania produktu powinno myśleć się o jego estetyce czy tylko o kliencie? Temu zagadnieniu poświęcone będzie czwarte z kolei spotkanie w ramach cyklu „Projektanci o Projektowaniu”.
Spotkanie odbędzie się w piątek, 15 lutego 2013r. o godz. 18 w Galerii Wnętrz Domar
(ul. Braniborska 14 we Wrocławiu, Salon Artvillano). Wykład pt. „Design management. Cel: Red Dot*, czy Klient?” poprowadzi Magdalena Musiał, absolwentka Product and Furniture Design na De Montfort University w Leicester, obecnie główny projektant Marmorin Design Studio.
Podczas wykładu można będzie się dowiedzieć m.in. o wpływie wzornictwa na efektywność firm, jego udziale w zarządzaniu firmą, celach i organizacji pracy projektanta w firmie, czy współpracy pomiędzy projektantem wewnętrznym a zewnętrznym. Spotkanie ma także dać odpowiedź na pytanie, czy jest szansa, żeby pogodzić dobre i funkcjonalne wzornictwo z potrzebami konsumenta.
- Design jest zwrotnie sprzężony z biznesem. Rola projektanta polega więc na projektowaniu w oparciu o możliwości biznesowe oraz kontekst społeczny. Design powinien więc posiadać wartość perswazyjną i zachęcić publiczność do działania, jak również czynić przedmioty przydatnymi i użytecznymi. Niestety biznes czasami o tym zapomina – mówi Mariusz Wszołek, jeden z organizatorów cyklu i wykładowca Instytutu Grafiki SWPS we Wrocławiu.
Projekt cyklicznych spotkań „Projektanci o Projektowaniu” to wynik współpracy nauki (Instytutu Grafiki SWPS we Wrocławiu) i biznesu (Galerii Wnętrz Domar). Wstęp wolny bez konieczności wcześniejszych zapisów.
*Red Dot Design Awards – nagrody przyznawane od 1955 roku w Design Zentrum Nordrhein Westfalen w Essen. Uznawane są na całym świecie za jedne z najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa przemysłowego.
Nadesłał:
akiedrzynska@swps.edu.pl
|