Rusza 12. edycja konkursu Henkel Art.Award.
Henkel ogłasza 12. edycję międzynarodowego konkursu artystycznego Henkel Art.Award., kierowanego do twórców z 23 krajów Europy Środkowej i Wschodniej.
Na główną wygraną, przyznawaną we współpracy z fundacją KulturKontakt Austria oraz wiedeńskim Muzeum Sztuki Współczesnej - mumok, składają się dwie indywidualne wystawy: we wnętrzach mumok oraz w kraju ojczystym laureata, a także nagroda pieniężna w wysokości 7 tysięcy euro. Łączna wartość nagród wynosi 35 tysięcy euro.
|
W tegorocznej edycji organizatorzy ponownie czekają na prace artystów w wieku 18-40 lat, reprezentujące jedną z pięciu dziedzin: malarstwo, rysunek, fotografię, wideo i instalacje. Tematyka prac jest dowolna, a prestiżowe wyróżnienie przypadnie artyście, który ujmie jury innowacyjnością i wyjątkowością swoich artystycznych dokonań. Zgłoszenia można przesyłać do 7 czerwca.
Konkurs przebiega w dwóch etapach – krajowym i międzynarodowym. W etapie krajowym Henkel Art.Award. 2013, organizowanym przez Henkel Polska, prace artystów oceniać będą członkowie niezależnego polskiego jury. Zbierze się ono w drugiej połowie czerwca, aby wyłonić jednego finalistę z Polski. Aplikacja rodzimego laureata, podobnie jak finałowe zgłoszenia z pozostałych krajów uczestniczących w konkursie, zostanie wysłana do Wiednia. Tam latem międzynarodowe jury ekspertów wskaże spośród wszystkich zgłoszeń pięciu finalistów międzynarodowego etapu. Nazwisko zwycięzcy nagrody głównej zostanie ogłoszone podczas uroczystej gali, która odbędzie na początku grudnia 2013 r. w Wiedniu.
Tegoroczny zwycięzca polskiego etapu konkursu, niezależnie od wyniku w etapie międzynarodowym, otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 5 tysięcy złotych.
- Serdecznie zapraszamy polskich artystów do udziału w Henkel Art.Award. 2013. Stawka konkursu jest bardzo wysoka - wszyscy uczestnicy stają przed szansą wystawienia swojej twórczości w prestiżowych wnętrzach mumok, a tym samym zaprezentowania się w środowisku międzynarodowym. Liczymy, że w tegorocznej edycji, podobnie jak poprzednich latach, otrzymamy wiele ciekawych zgłoszeń polskich artystów – mówi Dorota Strosznajder, koordynatorka konkursu z ramienia Henkel Polska.
SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE KONKURSU HENKEL ART.AWARD. 2013
Prawidłowe zgłoszenie powinno zawierać:
- Życiorys oraz podsumowanie kariery artystycznej, w tym edukacja i wystawy (w języku angielskim lub niemieckim)
- Reprodukcje od 3 do 5 prac - nie oryginały!
- zgłoszenia z zakresu malarstwa, rysunku i fotografii: reprodukcje muszą być przesłane w postaci zdjęć, teczek lub katalogów artystycznych (ich maksymalny format to A3), organizatorzy nie przyjmują zgłoszeń z tego zakresu w postaci CD lub DVD,
- zgłoszenia z dziedzin wideo i instalacji mogą być przesłane wyłącznie w formie płyt DVD i mogą trwać maksymalnie 10 minut.
Pozostałe informacje:
- Wszystkie prace powinny być stworzone po 1 stycznia 2010 roku.
- Obowiązuje limit wieku 18 - 40 lat (artysta nie może mieć ukończonych 40 lat do czasu gali w grudniu 2013 roku).
- Prace mogą zgłaszać artyści z następujących krajów: Albania, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Czarnogóra, Czechy, Estonia, Kazachstan, Litwa, Łotwa, Macedonia, Mołdawia, Polska, Rosja, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Turcja, Ukraina oraz Węgry.
Zgłoszenia do konkursu Henkel Art.Award. 2013 przyjmowane są do 7 czerwca 2013 r. (decyduje data stempla pocztowego) pod adresem:
Henkel Art.Award. 2013
Solski Burson-Marsteller Sp. z o. o.
Krakowskie Przedmieście 47/51
00-071 Warszawa
Więcej informacji na temat konkursu można znaleźć pod adresem www.henkel.pl, http://artaward.henkel-cee.com lub www.facebook.com/HenkelArtAward.
Dodatkowe pytania dotyczące konkursu można kierować na adres haa@solskibm.pl.
***
Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laudry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia 47 tysięcy pracowników. W 2012 roku wartość sprzedaży wyniosła 16,510 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,335 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane Henkla wchodzą w skład najważniejszego niemieckiego indeksu giełdowego DAX.
Kontakt dla prasy:
Dorota Strosznajder Zofia Kurek-Maciejewicz
Henkel Polska Sp. z o.o. Solski Burson-Marsteller
tel: (022) 565 66 65 tel: (022) 242 86 30
dorota.strosznajder@pl.henkel.com zkurek@solskibm.pl
Nadesłał:
al_go
|