Uznanie dla Selena SA za murale światowej sławy artystów


Uznanie dla Selena SA za murale światowej sławy artystów
2011-09-08
Efektem współpracy Stowarzyszenia Inner Art i firmy Selena SA w ramach Festiwalu Murali Outer Spaces jest 5 ogromnych murali na elewacjach kamienic Poznania. Ta kulturalno-artystyczna inicjatywa przyciągnęła tysiące osób zachwyconych nową atrakcją Poznania – kolorowymi dziełami urban artu.

Organizator festiwalu wyróżnił firmę Selena SA oficjalnym podziękowaniem za objęcie mecenatu nad wydarzeniem. Dzięki trwającej kampanii społecznościowej oraz zastosowaniu jedynych na rynku farb zolokrzemowych marki TYTAN EO udało się na trwałe zmienić wizerunek miasta!

Przeczytaj również:

Trwający od 16 do 21 maja 2011r. Festiwal Murali Outer Spaces w Poznaniu przyciągnął wiele międzynarodowych gwiazd światowego street artu. Swoją obecnością imprezę zaszczycili: Sam3, Remed, Blu, Kenor oraz Erosie. Efektem wydarzenia jest upiększenie stolicy Wielkopolski. Dzieła światowej sławy artystów wypełniły powierzchnie ścian geometrią i artystycznymi komentarzami sytuacji społecznej. To one na trwałe zmieniły krajobraz lokalny w aspekcie społecznym i estetycznym, ożywiając ulice barwą i kształtem. Cenieni artyści urban artu z Francji, Hiszpanii, Holandii i Włoch zrealizowali muralowe projekty przy użyciu zolokrzemowych farb z efektem fotokatalizy marki TYTAN EO.

Wyjątkowość festiwalu –  interdyscyplinarność sztuki
- Zależało nam na wyjątkowości Festiwalu Outer Spaces, któremu od samego początku przyświecała idea interdyscyplinarności sztuki. Przedsięwzięciu towarzyszyła cała gama dodatkowych wydarzeń, odbywających się równolegle z malowaniem murali.  Naszym celem było połączenie sztuki na kilku płaszczyznach. Jako odpowiedzialny społecznie producent chemii budowlanej chcieliśmy zaangażować społeczność lokalną w zmianę estetyki przestrzeni miejskiej – mówi Alicja Giersz, Produkt Manager z firmy Selena SA.

W trakcie festiwalu miała miejsce debata na temat rewitalizacji miasta, która umożliwiła wymianę poglądów różnorodnych stanowisk analitycznych: społecznych, etnograficznych, urbanistycznych i administracyjnych. Zaproszeni goście wypowiedzieli się na tematy: „Murale i ich kulturowo-społeczny wpływ na człowieka”, „Murale w wymiarze artystycznym” oraz „Odpowiedzialność, cenzura, legalność murali”.

Warsztaty artystyczne, czyli poznanie ze sztuką ulicy
Wszyscy zainteresowani mogli wziąć udział w warsztatach „How to make Banksy” i poznać techniki tworzenia profesjonalnego szablonu. Na warsztatach sztuki „z recyklu” można było dowiedzieć się jak w łatwy i tani sposób stworzyć niepowtarzalne dzieło sztuki współczesnej. Uczestnicy zajęć mieli okazję wyrazić siebie za pomocą materiałów "z odzysku". W tworzeniu indywidualnego projektu pomagał artysta z Argentyny.

Film, muzyka i bitwa na flamastry
Zorganizowany pokaz filmów o światowym nurcie street art-u był swego rodzaju demonstracją, ukazującą proces powstawania murali i graffiti na sześciu kontynentach. W "Bomb it 2" widzowie mogli przyjrzeć się scenie sztuki ulicznej w wymiarze transnarodowym. Dokument „Wyjście przez sklep z pamiątkami” to debiut filmowy brytyjskiego artysty graffiti ukrywającego się pod pseudonimem Banksy. Zaprezentowany dokument to prawdziwa historia francuskiego sklepikarza, który zapragnął odnaleźć oraz zaprzyjaźnić się z Banksem. Atrakcją imprezy była również bitwa na flamastry na płótnie o wymiarach 2x5m w konwencji Polska kontra Reszta Świata. 90 minut, 2 ekipy, czarne flamastry, płótno, diss za dissem! Ponadto akcji społecznościowej towarzyszył alleycat - wyścig rowerowy „Tropem murala". Wydarzenie artystyczne zakończył koncert europejskich gwiazd muzyki elektronicznej.

Dzięki współpracy Stowarzyszenia Inner Art i Selena SA międzynarodowi artyści mieli okazję przetestować i potwierdzić doskonałą jakość produktów marki TYTAN EO. Takie współdziałanie uwieńczone sukcesem pozwoliło na wytyczenie nowej drogi, nie tylko na mapie wydarzeń kulturalnych Poznania, ale i na mapie muralowych galerii świata.

Selena SA, www.selena.pl, infolinia 0 801 350 500

Informacje dodatkowe:

Grupa Selena to holding spółek zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej, prowadzący działalność na całym świecie i oparty na polskim kapitale. Selena oferuje szeroką gamę produktów przeznaczonych zarówno dla profesjonalnych wykonawców, jak i użytkowników indywidualnych – główne marki to TYTAN Professional oraz ARTELIT Professional. Grupa Selena jest – pod względem wielkości – czwartym na świecie producentem piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Grupa w swojej ofercie posiada piany, uszczelniacze, kleje, produkty do hydroizolacji, systemy ociepleń, zamocowania oraz produkty komplementarne.
W skład Grupy wchodzi 30 spółek w 18 krajach na całym świecie. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, USA, Turcji oraz w Hiszpanii.
Dynamiczny rozwój oferty produktowej i ekspansja na rynkach zagranicznych to jedno z głównych założeń strategicznych Grupy Selena. Działania handlowe prowadzone są przez własne spółki Grupy na 4 kontynentach, co pozwala realizować zamówienia na rynkach ponad 50 państw. W 2010 roku eksport stanowił 67% przychodów Grupy ze sprzedaży ogółem.
Działalność Grupy Selena obejmuje wszystkie etapy tworzenia produktu: począwszy od zaawansowanych badań, przez produkcję, dystrybucję, marketing, aż po sprzedaż na całym świecie. Na każdym etapie kreowania produktów Selena gwarantuje innowacyjne rozwiązania, które zapewniają utrzymanie najwyższej jakości. Nowoczesność produktów – zarówno pod względem parametrów technicznych, jak i właściwości użytkowych – zapewnia własna działalność badawczo-rozwojowa Seleny oraz laboratoria w Polsce, Hiszpanii, Chinach i Turcji.
Intensywny rozwój organiczny oraz działania akwizycyjne pozwalają Grupie Selena na konsekwentne zwiększanie udziału w rynkach światowych. Do najbardziej istotnych przejęć zrealizowanych w ostatnich latach należą akwizycje spółek: Polyfoam w Turcji, Kvadro w Rosji, Quilosa w Hiszpanii oraz Matizol w Polsce.
Grupa Selena była wielokrotnie nagradzana w najbardziej prestiżowych rankingach. Otrzymała m.in. tytuły: Perły Polskiej Giełdy, Diamentu Forbesa oraz Perły Polskiej Gospodarki. Najwyższa jakość produktów Grupy Selena oraz ich nowoczesność cieszą się uznaniem partnerów i klientów firmy, o czym mogą świadczyć liczne nagrody, jakimi spółka jest honorowana.
Od kwietnia 2008 akcje spółki holdingowej Grupy – Selena FM SA – notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Więcej informacji o spółce na www.selenafm.com



Nadesłał:

E.C.H.O. Communications

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl