Wygrana ze stylem


Wygrana ze stylem
2012-12-20
Znamy już wyniki konkursów Quo Vadis Design i Quo Vadis Idea organizowanych przez firmę Quo Vadis Polonia. Najlepsze okazały się prace nadesłane przez Aleksandrę Zagubień i Katarzynę Łęgowską z Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu!

Przypomnijmy, że akcja została skierowana do studentów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych o profilach artystycznych. Zadaniem dla uczestników było stworzenie oryginalnej okładki terminarza studenckiego lub wymyślenie dla niego nowego, funkcjonalnego zastosowania.
Łącznie nadesłano ponad 80 prac na różnym poziomie.

Przeczytaj również:

Jury najwyżej oceniło pracę graficzną autorstwa Aleksandry Zagubień z Torunia. W niekonwencjonalny sposób zaprojektowała ona okładkę terminarza studenckiego bardziej osobistego niż kiedykolwiek, używając do tego symbolu odcisków palców. Utrzymana w miejskiej stylistyce oraz nowoczesnej formie okładka idealnie oddaje charakter studenckiego życia. Laureatka otrzymała od Quo Vadis 1500 złotych oraz nagrody rzeczowe.

500 złotych i inne cenne nagrody wygrała natomiast Katarzyna Łęgowska, również studiująca na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. Jej praca przykuła uwagę komisji dzięki umiejętnemu nawiązaniu do azjatyckiej sztuki graficznej, w harmonijny sposób łączącej prostotę formy i bogactwo przekazu. Projekt subtelnie ukazuje podwójną naturę młodego człowieka.

O ile w przypadku Quo Vadis Design poziom okazał się wysoki, o tyle uczestnicy odsłony Quo Vadis Idea nie spełnili oczekiwań jury, w którego skład wchodził także prezes Editions Quo Vadis France, Jerome Nusse. Proponowane rozwiązania funkcjonalne albo nie nadawały się do realizacji, albo były wtórne względem rozwiązań stosowanych już w terminarzach Quo Vadis.

Z tego tytułu organizator postanowił nie przyznawać pierwszego miejsca, a Aleksandra Zagubień i Katarzyna Łęgowska zajęły kolejno drugą i trzecią lokatę.

- Dziękujemy wszystkim za udział w naszych konkursach. – mówi Zdzisław Kałek, Dyrektor Generalny Quo Vadis Polonia. - Zamysłem, który towarzyszył akcji od początku, było danie możliwości wykazania się kreatywnością młodym, zdolnym ludziom. Mając na uwadze liczbę prac oraz trudny wybór najlepszych z nich, możemy stwierdzić, że konkurs przynajmniej w jednej części okazał się sukcesem.

Patronat medialny nad konkursem objęły portale studenckie: dlastudenta.pl oraz students.pl

 

 



Nadesłał:

AboutAd

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl