Awangardowa jesień Bonarki
Zgodnie z aktualną strategią komunikacji, Bonarka kontynuuje artystyczny kontekst w swoich reklamach. Najnowszą, jesienną odsłoną kampanii dopisuje ciąg dalszy do historii Awangardy Krakowskiej, nurtu artystycznego słynącego z odważnego programu.
Kampania pełna jest odwołań do kubizmu, ekspresjonizmu i abstrakcjonizmu słynnej Grupy Krakowskiej. W takie szaty „odziewa" Bonarka swoją ikonę - Małgorzatę Kożuchowską.
Nie pierwszy raz w tym roku Bonarka odwołuje się w reklamie do artystycznych tradycji Krakowa. Dyktuje to przyjęta na ten rok strategia komunikacji, w której kluczową rolę odgrywają znaczące postaci i wydarzenia ze świata krakowskiej kultury i sztuki. Klamrą spinającą kolejne odsłony kampanii, za każdym razem związane z innym nurtem lub stylem, jest ogólne hasło: „Wehikuł kultury". Dodatkowo Bonarka inicjuje szereg wydarzeń o artystycznym charakterze, dzięki którym kreuje się na ambasadora kultury.
Miasto - masa - maszyna: to doskonale znany manifest artystyczny Tadeusza Peipera - guru nurtu.
Bonarka przełożyła go na język komercyjny i wykorzystała w reklamie promującej sezon na najnowsze kolekcje. Parafrazując Peipera opisuje atrybuty centrum: Bonarka to zatem miasto mody, masa okazji
i zarazem machina rozrywki.
Dzięki tym kreatywnym zabiegom Bonarka plasuje się w... awangardzie reklamowej obiektów komercyjnych. Twórcom kampanii chodziło ponadto o odniesienie pojęcia awangardowości do mody. Przeniesienie minimalistycznego i pozbawionego reguł języka futuryzmu do świata stylizacji i zderzenie idei mody
z ekspresją form, dynamiką układów i przewrotnością estetyki futuryzmu.
W warstwie plastycznej w jesiennej kampanii Bonarki motywem przewodnim są typografia i uproszczone figury geometryczne. Kompozycja bazuje na ekspresyjnej pozie postaci Małgorzaty Kożuchowskiej - ambasadorki centrum, i interakcji z literami, liniami oraz płaszczyznami. Plastyka obrazu stanowi tu formę prowokacji artystycznej.
BONARKA CITY CENTER
Bonarka City Center to wielofunkcyjne centrum miejskie, powstałe na obszarze około 19 ha poprzemysłowych terenów dawnych zakładów chemicznych w krakowskiej dzielnicy Podgórze. Na obszarze 91 tys. m2 powierzchni użytkowej znajduje się 230 punktów handlowo-usługowych i restauracji w tym: Auchan, Leroy Merlin, Media Expert oraz największy w Polsce multipleks kinowy Cinema City. Na Klientów Centrum czeka bezpłatny parking na 3200 samochodów. Ponadto, na terenie Bonarka City Center znajduje się jeden z pierwszych na świecie ośrodków edukacyjno-wychowawczych w centrum handlowym: „Siemacha Spot" o powierzchni całkowitej 700 m2. W jego skład wchodzą m.in.: wielofunkcyjne sale edukacyjne, muzyczne, multimedialne oraz pokój konferencyjny.
Nadesłał:
bezstronny22
|