MEDIATIONS BIENNALE W POZNANIU
Już po raz kolejny sztuka współczesna opanuje Poznań. Ruszają przygotowania do 6. edycji Mediations Biennale, którego finał odbędzie się w październiku podczas Poznań Game Arena.
Już po raz kolejny sztuka współczesna opanuje Poznań. Ruszają przygotowania do 6. edycji Mediations Biennale, którego finał odbędzie się w październiku podczas Poznań Game Arena. Fundacja, która jest organizatorem festiwalu do współpracy zaprosiła agencję reklamową adStone. Jej zadaniem będzie czuwanie nad komunikacją oraz social mediami dedykowanymi temu wydarzeniu.
Mediations Biennale to największa wystawa sztuki współczesnej w Polsce, a także w Europie Środkowo-Wschodniej. Prace artystów z całego świata dosłownie opanowują miasto. Można natknąć się na nie niemal w każdym zakątku Poznania, gdyż docierają do miejsc, które na pozór wydają się niedostępne.
W 2018 roku Mediations Biennale profiluje się w kierunku sztuki bezpośrednio związanej ze zdobyczami nowoczesności: technologiami, światem gier, rzeczywistością wirtualną i sztuczną inteligencją. W tym roku duży nacisk zostanie położony na gry komputerowe, gdyż stanowią jedną z najszybciej rozwijających się form komunikacji, ale również ekspresji artystycznej. Festiwal stanie się zatem okazją do przemyśleń na temat wartości, które gry wnoszą do naszej cywilizacji oraz sposobu, w jaki kształtują swoich odbiorców. – Zainteresowanie młodych ludzi współczesnymi trendami w sztuce światowej, które są bardzo pokrewne grom komputerowym oraz rzeczywistości wirtualnej, uważam za rewelacyjne rozwiązanie. Może ono stanowić piękną platformę porozumienia pomiędzy sztuką a grą. Jestem tego wielkim orędownikiem – mówi Arek Marcinkowski, jeden z artystów, którego prace będzie można obejrzeć podczas tegorocznej edycji Mediations Biennale.
Warto pamiętać, że festiwal to siła miastotwórcza, która ściąga zaangażowaną społeczność z najodleglejszych zakątków świata i staje się platformą wymiany doświadczeń, ale również miejscem, w którym każdy może zyskać nową wiedzę i umiejętności.
Nadesłał:
AdStone Group
|