Obraz Pawła Kowalewskiego najwyżej wylicytowany podczas aukcji À la Flamande 1


2016-12-08
Galeria Propaganda we współpracy z Fundacją Artystyczna Podróż Hestii organizuje cykl trzech wystaw pod wspólnym szyldem à la Flamande, z których pierwsza poświęcona została martwej naturze.

Celem projektu jest pokazanie współczesnego wyobrażenia tego motywu, w oderwaniu od stereotypów, przy wykorzystaniu nowoczesnych technik artystycznych i środków wyrazu.

Przeczytaj również:

Wystawa odbyła się w dniach 21.11 - 03.12.2016, a w sobotę 3 grudnia zakończona została publiczną aukcją wszystkich prezentowanych dzieł, z której dochód przeznaczony będzie na cele wydawnicze Fundacji Propaganda.

Za najwyższą cenę – 43 000 zł - wylicytowana została praca Pawła Kowalewskiego W pewnym momencie poczułem się jednak zmuszony bronić materializmu, 1990, wosk i olej na płótnie.

W wystawie wzięli udział artyści związani z Galerią Propaganda lub przez nią zaproszeni, na aukcji licytowane były prace m.in. takich artystów jak: Magdalena Abakanowicz, Mariusz Tarkawian, Krzysztof M. Bednarski, Tomasz Ciecierski, Zygmunt Rytka. Katalog z pełną listą artystów do obejrzenia na stronie: http://www.artinfo.pl/pl/katalog-aukcji/katalog/galeria-propaganda-oraz-fundacja-artystyczna-podroz-hestii/aukcja-a-la-flamande-martwa-natura/

 

 

Paweł Kowalewski (ur. 1958 w Warszawie)

 http://pawelkowalewski.pl

 

W latach 1978-1983 studiował na Wydziale Malarstwa w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie uzyskał dyplom z wyróżnieniem w pracowni Stefana Gierowskiego. Od 1985 jest wykładowcą na Wydziale Wzornictwa warszawskiej ASP, obecnie ze stopniem doktora habilitowanego. Już w trakcie studiów silnie zaangażował się w rozwój niezależnej sceny artystycznej, a początek jego kariery upłynął pod znakiem działalności w Gruppie. Wraz z cyklem Fin de siècle z 1992 roku Paweł Kowalewski zasadniczo porzucił malarstwo, koncertując się na pracach o charakterze interdyscyplinarnym i performatywnym.

Od początku swojej drogi twórczej Paweł Kowalewski rozwijał koncepcję „sztuki osobistej, czyli prywatnej”, pozostającej w silnym połączeniu z życiem samego artysty, ale także odnoszącej się do problemów, które umieszczają każdego widza w kontekście uniwersalnym. Równie istotnym elementem twórczości Pawła Kowalewskiego jest wymiar polityczny, który z czasem stał się osią jego programu. Początkowo wyrażało się to w ogólnym kierunku działalności Gruppy oraz pojedynczych dziełach, takich jak Mon cheri Bolscheviq czy Zdzicho skacze co noc z butelkami z benzyną, by stopniowo ewoluować w stronę prac wpisujących się w dyskurs antytotalitarny, takich jak cykl Nie wolno! oraz Symulator totalitaryzmu.



Nadesłał:

a.sobczak@wp.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl